вторник, 24 ноября 2009 г.

Інтернет - семінар

Інтернет - семінар з теми «Методика організації проектно – технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання».
Керівник семінару: Бєлікова І.Г.
Термін проведення: 24.11.2009 - 26.11.2009

Інструкція щодо участі в інтернет – семінарі.

Матеріали для опрацювання.


Питання для обговорення:
1.Чи варто застосовувати проектну діяльність учнів на уроках трудового навчання;
2.Структура проектно – технологічної діяльності учнів.
3. Методика організації проектно – технологічної діяльності учнів.
4.Оцінювання навчальних досягнень учнів.
5.Які науково – методичні джерела Ви використовуєте під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів?

22 комментария:

  1. Форма коментаря має наступну структуру:
    Номер питання. Прізвище, ініціали.
    Відповідь на питання.

    Наприклад:
    Питання 4. Давидов А.В. методист ВІЗО, ІППО м.Донецьк
    На мою думку ….
    Питання 5.
    На мою думку ….

    ОтветитьУдалить
  2. Питання 1.Пивоварова С.І., вчитель обслуговуючої праці Новотроїцької ЗШ №4, Волноваського району

    Відповідь на питання.

    На мою думку застосовування проектної діяльності учнів на уроках трудового навчання обов’язкове, тому що саме ця діяльність привчає дітей до самостійної, практичної, планової і систематичної роботи, виховує прагнення до створення нового або вдосконаленого виробу, формує уявлення про перспективи його застосування; розвиває морально-трудові якості, загально-цінні мотиви вибору професії і працелюбності. Перевага цієї технології – це: ентузіазм у роботі, зацікавленість дітей, зв’язок з ретельнім життям, виявлення лідируючих позицій дітей, наукова допитливість, уміння працювати групах, самоконтроль, краща закріпленість знань, дисциплінованість. Основним завданням виконання проектів є засвоєння алгоритму проектування, який загалом містить розгорнуті відповіді учнів на поставлені вчителем запитання.

    ОтветитьУдалить
  3. Питання 5.Пивоварова С.І., вчитель обслуговуючої праці Новотроїцької ЗШ №4 Волноваського району

    Відповідь на питання.

    В своїй практиці я використовує такі методичні джерела:
    Методика організації проектно-технологічної діяльності учнів на уроках обслуговуючої праці /навчально-методичний посібник , редактор О.М.Коберник, 2003/
    Проектно-технологічна робота система трудового навчання /Трудова підготовка в закладах освіти / редактор О.М.Коберник .2003/.
    Методика навчання учнів 5-9 класів проектування в процесі вивчення технології обробки деревини і металу. Навчально-методичний посібник Умань; УДПУ, 2004.
    Проектування як метод пізнання в освітній галузі «Технологія», наукові керівники Титаренко В.П., Цина А.Ю., Чемшит В.Г.
    Excel – складання таблиць та діаграм;
    Publisher- створення публікацій; буклетів, інформаційних листів;
    MS Word - набор тексту;
    MS PowerPoint – створення публікацій;
    Internet Explorer – пошук інформації

    ОтветитьУдалить
  4. Питання 4.Глушенко І.О.,вчитель обслуговуючої праці Желаннівської ЗОШ Ясинуватського району
    Відповідь на питання.
    На мою думку раніше у школі дітей привчали до того, що певний навчальний матеріал слід обов’язково засвоїти, і після цього вчитель заохочував або карав оцінкою, якщо учень відповідно виконував або не виконував завдання.У процесі проектно - технологічної діяльності учні разом з учителем беруть участь в оцінці шляхом колективного обговорення і самооцінок.Вчитель оцінює зусилля учнів, креативність, якість використання джерел, невикористані можливості, потенціал продовження, якість звіту.

    Питання 5.Глушенко І.О.,вчитель обслуговуючої праці Желаннівської ЗОШ Ясинуватського району
    Відповідь на питання.
    Під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів я використовую такі методичні джерела:
    Методика проектного навчання на уроках обслуговуючої праці в 5 класі/Т.Кравченко, О.Коберник.-К.: Шк.світ,2006.

    В.Логвін.Метод проектів у контексті сучасної освіти.
    П.Лернер. Проектування як основний вид пізнавальної діяльності школярів./Сучасні шкільні технології.Ч.2, 2-ге вид.- К.:Ред.загальнопед. газ.,2005

    ОтветитьУдалить
  5. Питання 2. Кісілішина Г. В., вчитель обслуговуючої праці ЗОШ № 21 м. Маріуполя

    Відповідь на питання

    На мою думку структура проектно – технологічної діяльності учнів розподіляється на:
    1. Організаційно-підготовчий етап, де учні повинні:
    А) осмислити навіщо та для чого їм необхідно виконувати проект;
    Б) визначити значення обраного об’єкту праці в їх житті та житті суспільства;
    В) означити для себе основне завдання майбутньої роботи;
    Г) узагальнити вивчений матеріал.
    2. Технологічний етап.
    Створення матеріальної, інтелектуальної або сервісної продукції. Учень здійснює самоконтроль та самооцінку своєї роботи. Результатом діяльності є отримання уміння та навиків по виготовленню конкретного виробу.
    3. Заключний етап, включає в себе:
    А) зрівняння виробу з іншими подібними зразками;
    Б) економічне обоснування;
    В) мінімаркетингові дослідження;
    Г) аналіз проведеної роботи.
    Питання 5.

    Відповідь на питання.

    Під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів я використовую такі методичні джерела як:
    Зайцева О. творча діяльність як засіб розвитку професійних інтересів школярів у процесі трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти – 1999, с. 5-7.
    Паламарчук В. Від творчої особистості до нових технологій навчання. // Рідна школа. – 1998. - №2.
    Коберник О., Кравченко Т. Використання інтерактивних методик на уроках трудового навчання – Трудова підготовка в закладах освіти. – №3, 2003, с. 9-11
    Ксьонз С. переваги проектно-технологічної системи навчання // Трудова підготовка в закладах освіти. – №4, 2007, с.9-10
    Литова З. А. «Творчі проекти в школі» - Журнал «Школа» - № 1/34, 2000, а також використання мережі Internet для пошуку інформації щодо проведення уроків.

    ОтветитьУдалить
  6. Питання 1.Даниліна Е.М., вчитель обслуговуючої праці та креслення, заступник директора ЗОШ І-ІІІ ступенів № 13 м.Селидового

    ВІДПОВІДЬ НА ПИТАННЯ

    На мою думку застосовування проектної діяльності учнів на уроках трудового навчання є невідємною частиною сучасного уроку трудового навчання, тому що при його умілому використовуванні можна по-справжньому виявити і розвинути здібності особи дитини, її потенційні можливості.
    Позитивні риси проектної діяльності-
    -планування своєї роботи;
    -використання багатоджерельної інформації;
    -самостійний добір і накопичування матеріалу;
    -можливість аналізувати, зіставляти;
    -вміння ухвалювати своє рішення;
    -встановлювати соціальні контакти;
    -створювати «кінцевий продукт»;
    -презентувати створене перед аудиторією;
    -можливість оцінювати себе і один одного;
    -готовність до вибору майбутньої професії.
    Також хочеться відзначити, що розробка і виконання проектів школярами на уроках трудового навчання впливає на технологічне навчання, формування технологічної культури кожної підростаючої особи, яка допоможе їй по-іншому дивитися на середовище, більш раціонально використовувати ресурси, примножувати природні багатства і людський потенціал. Використовування проектної
    технології в навчанні направлено на встановлення у учнів досвіду самостійного пошуку нових знань і використовування їх в умовах творчості, на формування нових пізнавальних цінностей і збагачення їх пізнавальної орієнтації. А досвід педагогів підтверджує, що проектна діяльність є одним з інноваційних методів навчання.

    ОтветитьУдалить
  7. Питання 5.Даниліна Е.М., вчитель обслуговуючої праці та креслення, заступник директора p НР ЗОШ І-ІІІ ступенів № 13 м.Селидового

    ВІДПОВІДЬ НА ПИТАННЯ

    В практиці своєї роботи під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів я використовую наступні науково – методичні джерела:
    -Технология.5-9 классы.Организация проектной деятельности/авт.-сост. О.А.Нессонова - Волгоград: Учитель, 2009.-207 с.
    -Технология.5-11 классы:предметные недели в школе/авт.-сост.Е.Д.Володина, В.Ю.Суслина.-Волгоград:Учитель, 2008.-156 с.
    -Технология.7 класс (девочки):поурочные планы/авт.-сост.О.В.Павлова.-Волгоград:Учитель,2006.-191 с.
    -С.Ящук Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання//Трудова підготовка в закладах освіти.-№2,2003,с.13-16
    - О.М. Коберник Теорія та методика психолого-педагогічного проектування виховного процесу в школі//Трудова підготовка в закладах освіти.-2001
    -Internet Opera – пошук інформації
    -Publisher- створення публікацій; буклетів, інформаційних листів;
    -MS Word - набор тексту;
    -MS PowerPoint – створення публікацій;

    ОтветитьУдалить
  8. Питання 3. Сібільова О.М. вчитель трудового навчання ЗОШ №16 м Горлівка.

    Відповідь на питання.

    На мою думку в основу метода проектів положено ідея, складова суть поняття «проект» та його прагматична спрямованість на результат, котрий можна отримати при рішенні той або іншої практичної або теоретичної значущої проблеми. Цей результат можна побачити і застосувати в реальної практичної діяльності . Проектна методика – безперечна передова технологія , яка має великі резерви для інтелектуального та розумового розвитку учнів. Метод проектів завжди орендований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують протягом певного відрізку часу. Саме під час проектування в учнів розвиваються самостійність пошуку проблеми , усвідомлення проблемної сфери (застосування в ході дослідження метода - мозковий штурм «технологія і проект», «круглого столу»). Вибір оптимального варіанту та обґрунтування проекту, аналіз майбутньої діяльності, оформлення кінцевих результатів (презентацій, захисту творчого проекту). Розробка конструкторської документації , технології, добір матеріалів, обладнання тощо. Підведення підсумків творчого проекту. Надання нових проблем дослідження.

    Питання 5. Сібільова О.М. вчитель трудового навчання ЗОШ №16 м Горлівка.

    Відповідь на питання.

    Під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів я використовую такі методичні джерела:
    Хоменко Л.М. Методика розробки творчих проектів з конструювання та моделювання швейних виробів // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції “ Формування творчої особистості вчителя і учня: проблеми, пошуки, перспективи ” Умань, 2003
    Коберник О.М. Проектування на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2000. - №4
    Терещук А.І. Методи творчої діяльності на уроках трудового навчання //Трудова підготовка в закладах освіти. – 2006
    Ящук С.М. Виховання самостійності учнів у проектно-технологічній діяльності // Розвиток особистості в системах трудової та професійної підготовки молоді. Матер. наук.-практ. конф. – Кривий Ріг, 2002

    ОтветитьУдалить
  9. Питання 4 .

    Романова Л.А., учитель трудового навчання Донецького ліцею № 71

    Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за «Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання» у двох аспектах: оцінюється рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт.
    На мою думку, оцінювання включає два компоненти: оцінювання як процес, що відбувається на уроках праці на всіх етапах навчання, і бал, який фіксує підсумки перевірки знань, умінь і навичок. Як процес оцінювання становить специфічну сторону контролю, його невід'ємну частину, як результат -завершує контроль навчальних досягнень. Під час спостереження за діяльністю школяра в ході уроків трудового навчання, перевірки виконання ним домашніх завдань, різних технологічних вправ на уроці, захисту проекту, технологічної документації вчитель мислено оцінює не тільки якість знань, а й ретельність, працьовитість, психологічні особливості учнів. Єдині вимоги до знань, умінь і навичок визначаються як критерії та норми оцінювання.

    Питання 5.
    Під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів я використовую такі методичні джерела як:
    Зайцева О. Творча діяльність як засіб розвитку професійних інтересів школярів у процесі трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти – 1999, с. 5-7.
    Методика проектного навчання на уроках обслуговуючої праці в 5 класі/Т.Кравченко, О.Коберник.-К.: Шк.світ,2006. та ін.

    ОтветитьУдалить
  10. Питання 1. Трубчаніна М.О
    Варто, тому що, проектна діяльність є рушійною силою і умовою суспільного прогресу. Ця діяльність забезпечує збереження розвитку людського суспільства. Через діяльність перетворюється роль людини. Успішність проектної діяльності забезпечується за умови правильної та послідовної роботи вчителя та учня, в основі якої лежить логічна послідовність дотримання етапів виконання проектів
    Питання 5.
    - Ящук С. «Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання»
    №2 2003 р
    - Коберник. О. «Методична організація проектно-техничної діяльності учнів на уроках обслуговуючої праці» Науковий світ 2005 р.

    ОтветитьУдалить
  11. Питання 1.
    Моськіна З.Ф., ЗПШ№11 м.Артемівськ, учитель трудового навчання.
    Відповідь.
    На мою думку метод проектів дає можливість учням здобувати знання в процесі планування і виконання завдань, проектів, що поступово ускладнюются; він формує у школярів загальнонавчальні вміння, основи технологічної грамоти, культури праці, іспрямований на оволодіння ними способами перетворення матеріалів, енергії, інформаціїї, технологіями їх обробки.
    Я думаю, що проектування-як творча , інноваційна діяльність націлена на створення виробів і послуг, що мають субєктивну й обєктивну новизну та особистісну і суспільну значимість.

    ОтветитьУдалить
  12. Овчиннікова Н.М.
    Гадаю, що успішність та ефективність проектування забезпечується за умови правильної та послідовної, організаційно – спланованої роботи вчителя та учня, в основі якої лежить логічна послідовність дотримання етапів виконання проектів. Зміст виконання проектно-технологічної діяльності має ск5ладатися з таких етапів, які пов’язані між собою і найефективніше розкривають послідовність розроблення та виконання проекту. Співробітництво вчителя і учнів в умовах здійснення проектно-технологічного підходу допомагає сформувати в школярів необхідні вміння і навички в тому або іншому виді діяльності. Особливістю проектно-технологічної діяльності є те, що учень повинен виявити та вивчити проблему, зібрати і проаналізувати необхідну інформацію, розробити ескіз власного виробу, виготовити і захистити свій проект. У результаті проектно-технологічної діяльності повніше забезпечуються сучасні вимоги до розвитку особистості учня, враховуються їх індивідуальні інтереси і здібності.

    ОтветитьУдалить
  13. Питання 5.
    Моськіна З.Ф., ЗПШ№11 м.Артемівськ, учитель трудового навчання.
    Відповідь.
    Питання організації навчання за методом проектів детально описано в роботах Д. Дюї, У. Кілпатрика, Е. Коллінса, Л. Левіна, П. Блонського та інших педегогів.
    Під час проведення уроків з використканням проектно- технологічної діяльності я використовую такі науково методичні джерела:
    - О.Коберник “ Урок трудового навчання в умовах проектно- технологічної системи.”
    - В. Гетта “ Трудове навчання , яким йому бути.”
    - Т. Кравченко “ Методика використання елементів проектно- технологічної діяльності під час вивчення технології приготування страв.”
    - С. Ящук “ проектно – технологічна діяльність. Зміст основних етапів.”-,
    -Н. Боринець “ Творчий проеукт, обслуговуюі та техничні види праці. 8 клас.”
    Сучасні науковці –педагоги це Т. Антонюк, В. Симоненко, О. Коберник, В. Бондар, В. Безрукова.

    ОтветитьУдалить
  14. Питання 4. Губіна Т.Ю. учитель трудового навчання. Міжшкільного учбово-виробничого комбіната Калінінского района м.Горлівки.

    По моему мнению такие методы более эффективны в оценивании учащихся.
    1.Даю возможность детям методом рефлексиии проанализировать работу и прийти к выводу чему научились, как и что нужно делать дальше.
    2.В виде защиты проекта, презентации,выставки работ,демонстрации мод.

    Питання 5.
    На мою думку: використання методичних джерел таких авторів є найбільш ефективними під час проведення уроків.
    Т.Кравченко; А.Поверник « Використання интерактивних медодик на уроках трудового навчання»
    Т.Кравченко « Методика розробки творчиз проектів в процессе навчання основ технології боробки піщі»
    А.Поверник « Урок трудового обучения в условиях проєктно-технологической мотодики»
    Мельникова З.В. « Проектная деятельность учащихся на уроках трудового обучения»
    Л. Волянская « Вишиванння шовковими стричками» Творчий проект 7-8 кл.
    Рибалко Л.А. « Приемі рефлексии на уроках труда»

    ОтветитьУдалить
  15. Питання 2. Бражко О. А.,учитель трудового навчання ТЗШ № 10,м. Тореза.
    На мою думку структура проектно-технологічної діяльністі, як будь-якої діяльністі містить у собі мету, мотиви, функції, зміст, внутрішні і зовнішні умови, методи,засоби, предмет, результат та етапи виконання проектно-технологічної діяльністі.
    Питання 5. Бражко О.А., увчитель трудового навчання ТЗШ № 10, м. Торез
    Які науково – методичні джерела Ви використовуєте під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів?
    1. ж.« Трудове навчання», №1, січень 2008, с.3-5.
    2. ж.»Учитель», №2/2002, с. 30-31.
    3. ж.»Трудова підготовка в закладах освіти», №4/2007, с.7-8.
    4. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №4/2001, с. 12-13.
    5. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №1/2004, с. 2- 4.
    6. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №4/2004, с. 10-15.
    7. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №2/2003, с. 13- 16.
    8. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №3/2007, с. 17- 20.
    9. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №1/2007, с. 14- 18; 10-11.
    10. ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №1/2006, с. 2- 5.

    ОтветитьУдалить
  16. Питання 4 Мельникова З.В.
    На мою думку важливою умовою п двищення ефективност навчального процесу побудова тако системи д агностування навчальних досягнень учн в, яка забеспечу систематичне отримання об' ктивно нформац про х навчально-трудову д яльн сть на уроках трудового навчання.
    Д агностика - це з'ясування умов обставин, у яких прот ка процес навчання; отримання ч ткого уявлення про т причини, як срияють чи перешкоджають досягненню накреслених результат в. Як бачимо, у д агностику включа ться б льш широкий глибокий смисл. Вона розгляда результати у т сному з'вязку з шляхами способами д агностування. Кр м традиц йнних: контролю; перев рки;оц нки знань ум нь, д агносика включа х анал з, виявлення динам ки, тенденц й, прогнозування подальшого розвитку результат в навчально-трудово д яльност .
    Комплексна д агностика навчальних досягнень багатоаспектним поняттям. Це зас б виявлення, перев рки, оц нювання результат в проекно-технолог чно д яльност ; обл к якост знань, ум нь та навичок; системний ц леспрямований процес зд йснення зворотного зв'язку "учень-учитель"; пор вняння фактичних результат в творчого проектування з запланованими. Як встановлен осв тн ми та технолог чними стандартами; спос б зд йснення проектно-технолог чно д яльност та коригування навчально-трудового процесу.

    ОтветитьУдалить
  17. Мельникова З.В.
    Пропонуються ор товн критер оц нювання виконаних проект в:
    1. Аргументован сть виробу теми, практична спрямован сть проекта и значення
    виконано роботи.
    2. Об' м та повнота розробки, виконання етап в проектування, самост йн сть, п дготовка до сприйняття проекта ншими людьми.
    3. Аргументован сть запропонованих р шень, п дход в, висновк в.
    4. Р вень творчост , ориг нальн сть: теми, п дход в, матер ального впровадження проекта.
    5. Як сть пояснювально записки: оформлення, в днов дно вимогам,як сть еск з в,схем,
    малюнк в.
    6. Як сть виробу, ориг нальн сть.

    В 5-9 класах треба оц нювати усп шн сть засво вання знань та ум нь за п дсумкам
    проектування п д час загального обговорення проект в.
    Оц нювання навчальних досягнень учн в в процес проектно-технолог чно д яльност зд йснюеться за 4-ма р внями - 12 бально системи оц нювання:
    - р вень низький (1,2,3 бали)
    - р вень середн й (4,5,6 бал в)
    - р вень достатн й (7,8,9 бал в)
    IV- р вень високий (10,11,12 бал в)

    ОтветитьУдалить
  18. Питання 2. Тохтамиш А.П., учитель трудового навчання ТНВК "ЗШ № 1 - ліцей "Спектр", м. Торез
    На мою думку структура проектно-технологічної діяльністі, як будь-якої діяльністі містить у собі мету, мотиви, функції, зміст, внутрішні і зовнішні умови, методи,засоби, предмет, результат та етапи виконання проектно-технологічної діяльністі.

    Питання 5. Тохтамиш А.П.учитель трудового навчання ТНВК "ЗШ № 1 - ліцей "Спектр", м. Торез
    Які науково – методичні джерела Ви використовуєте під час підготовки та проведення уроків з використанням проектно – технологічної діяльності учнів?
    1.ж.« Трудове навчання», №1, січень 2008, с.3-5.
    2.ж.»Учитель», №2/2002, с. 30-31.
    3.ж.»Трудова підготовка в закладах освіти», №4/2007, с.7-8.
    4.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №4/2001, с. 12-13.
    5.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №1/2004, с. 2- 4.
    6.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №4/2004, с. 10-15.
    7.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №2/2003, с. 13- 16.
    8.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №3/2007, с. 17- 20.
    9.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №1/2007, с. 14- 18; 10-11.
    10.ж. « Трудова підготовка в закладах освіти», №1/2006, с. 2- 5.

    ОтветитьУдалить
  19. Питання 5. Страшнова О.А. вчитель обслуговуючої праці ЗШ №19 м. Горлівка


    В своїй практиці модливо використовувати такі методичні джерела:

    Кобнрник О.М., Ящук С.М. Методика організації проектно-технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання //Умань, 2001//

    Симоненко В.Д., Ретивих М.В., Матяш Н.В. Технологическое образование школьников
    //Брянск, 1999//

    Проектно-технологічна робота система трудового навчання /Трудова підготовка в закладах освіти / редактор О.М.Коберник .2003/.

    Методика навчання учнів 5-9 класів проектування в процесі вивчення технології обробки деревини і металу. Навчально-методичний посібник Умань; УДПУ, 2004.

    Науково-методичний журнал "Трудова підготовка в закладах освиті"

    Тхоржевський Д.О. Методика трудового та професійного навчання //К.- РННЦ "ДІНІТ", 2000//

    Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації //К. Грамота, 2003//

    ОтветитьУдалить
  20. Питання 3.Страшнова О.А. вчитель обслуговуючої праці ЗШ №19 м. Горлівка
    В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.
    Метод проектів завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів — індивідуальну, парну, групову, котру учні виконують протягом визначеного часу. Цей підхід органічно поєднується з методом навчання як під час праці, так і профільним навчанням.
    Проектні методи, методики та технології завжди вимагають рішення будь-якої проблеми, а це передбачає, з одного боку, використання різних методів, з іншого — інтегрування знань, умінь у різних галузях науки, техніки, технології, творчості тощо.
    Робота з методу проектів потребує чіткого планування дій, наявності чи задуму гіпотези рішення цієї проблеми, чіткого розподілу ролей. Метод проектів використовується в тому випадку, коли у навчальному процесі ставиться будь-яка дослідницька, творча мета, для рішення якої вимагаються інтегровані знання з різних галузей, а також застосування дослідницьких методик.
    Робота над проектом ретельно планується педагогом і обговорюється з учнями.
    Залежно від ситуації, вибір тематики проектів може бути різним.. Також, тематика проектів може пропонуватися й самими учнями.
    Тематика може стосуватись якогось теоретичного питання навчальної програми з метою поглиблення знань окремих учнів із цього питання, диференціювання процесу навчання. Частіше, теми проектів відносяться до якогось практичного питання, актуального, і, разом із тим, вимагають залучення навчальної інформації, що стосується не одного предмета, а різних галузей творчого мислення. Таким чином, досягається цілком природна інтеграція освіченості учнів.

    ОтветитьУдалить
  21. Питання 4. Кондрашкіна В.В. ЗОШ № 51
    На мою думку оцінування навчальних досягнень учнів здійснюється за критеріями оцінування навчальних досягнень учнів з трудового навчання.
    Питання 5. Кондрашкіна В.В. ЗОШ № 51
    - Ящук С. Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання, - № 2 - 2003. - с.13-16
    - Ящук С. Проектно-технологічна діяльність. Зміст основних етапив. - "Трудове навчання, -№ 6. - 2008. - с.3-6.

    ОтветитьУдалить